Wpisy

• niedziela, 25 marca 2012
    • Sprawdzanie Pana Zająca

25-03-2012

Zmiana czasu z zimowego na letni, poranny ziąb i pochmurne niebo, a nade wszystko uporczywy wiatr z zachodniego kierunku, który wykończył mnie w drodze powrotnej z Wolborza. Do Stróży szybko dojechałem ze Stefanem "Carbonem", bo tu wiatr pomagał. W Stróży dołączył Yaro.  Za Wolą Rakową zaproszony został do wspólnej jazdy cyklista zmierzający w tym samym co my kierunku. Przez jakiś czas pedałowaliśmy we czterech.

Nad zbiornikiem na rzece Miazdze w okolicy wsi Kotliny.

Rzeka Miazga ma 29 km długości. Po wydostaniu się ze zbiornika kotlińskiego niebawem łączy swoje wody z rzeką Wolbórką.

Za Chorzęcinem pod Wolborzem, po lewej stronie drogi ciągną się pola uprawne, teraz zaorane. Po takim polu, równolegle do asfaltu biegł sporej wielkości Pan Zając, pozostawiając  za sobą lekki obłok kurzu. Stefan Carbon postanowił sprawdzić prędkość Pana Zająca. Depnął w pedał. Przez jakiś czas szli łeb w łeb. Odczyt z licznika roweru Stefana wykazał, iż Zając gnał przed siebie z prędkością 53 km/h. Pan Zając nagle skręcił w lewo i zawrócił. Pędził tym samym tempem. My pojechaliśmy dalej.

Pustynny krajobraz w okolicy Tomaszowa Mazowieckiego w rejonie budowy wiaduktu nad gierkówką w kierunku miejscowości Dębniak.

Trasa 137 km.

Szczegóły wpisu

Komentarze:
      (3) Pokaż komentarze do wpisu „Sprawdzanie Pana Zająca”
      Tagi:
      Kategoria:
      Autor(ka):
      Czas publikacji:
      niedziela, 25 marca 2012 23:43
  • czwartek, 22 marca 2012
    • Bigos i grochówka.

16/17/18.03.2012

Z Pucholem ładujemy kije i rowery do Dżampiego i na jego czterech kołach mkniemy przez Wrocław do Sobótki. Baza w pensjonacie Pod Wieżycą, budynku drewnianym, pokrzywionym ze starości, od wewnątrz mocno zabezpieczonym nie wiedzieć czemu grubą warstwą białej farby emulsyjnej. Przybywamy na miejsce późnym wieczorem, ale nie przeszkadza nam to w przygotowaniu wielkiego żarcia. W wielkim miedzianym garze gotujemy szybki bigos. Zapach przyciąga głodujących gości, którzy przyłączają się do obżarstwa. Ledwie coś z tego zostaje dla nas. Po piance i lulu, ale najpierw wypychamy z pokoju głodomorskich.

Ranek jest wyjątkowo ciepły, a cały dzień pięknie słoneczny. Po wystawnym śniadaniu chwytamy nasze kijaszki i wyruszamy na szlak, aby wdrapać się na Ślężę.

Ze Ślęży schodzimy niebieskim szlakiem.

W Caffe Tąpadła zjedliśmy po słusznej porcji pieczonej kiełbasy z bułką, po czym, czarnym szlakiem rozpoczęliśmy powrót do Sobótki. Wieczorem ponownie wystawna kolacja. Tym razem przygotowaliśmy gar grochówki na kościach i połciu boczku zaprawionej trzema garściami majeranku. Pod drzwiami oczywiście zebrała się znowu grupa wiecznie głodnych turystów, ale udaliśmy, że nie ma nas w pokoju. Drzwi zablokowaliśmy krzesłem i wytłumiliśmy kołdrami. Okna zostały zasłonięte, światła wygaszone i tak udało nam się w spokoju pożreć około 4 litrów grochówki. Pianka i lulu. Rankiem osiemnastego marca, cichcem wymknęliśmy się z pokoju do Dżampiego i z piskiem opon odjechaliśmy do Białego Kościoła koło Strzelina. Tam hop na rowerki i czerwonym szlakiem rowerowym, bardzo rozlazłym po roztopach, wjechaliśmy na Wzgórza Strzelińskie.

W oddali Biały Kościół koło Strzelina.

Na Gromniku. Wzgórza Strzelińskie.

Z Gromnika jazda przez Witostowice w kierunku Henrykowa z krótkim postojem w Dobroszowie.

W Brukalicach koło Henrykowa.

Podobno napisane po polsku. Zdanie to wypowiedział do swej żonki młynarki Czech osiadły w tej okolicy, któremu się nałożyły na język elementy czeskie, polskie i śląskie, a może i inne jeszcze. (Brukalice)

W opactwie cysterskim w Henrykowie.

Wbraliśmy trzecią drogę.

Rotunda św. Gotarda w Strzelinie.

Ostatni posiłek podczas odwrotu do Łodzi.

Szczegóły wpisu

Komentarze:
      (10) Pokaż komentarze do wpisu „Bigos i grochówka.”
      Tagi:
  • niedziela, 04 marca 2012

Wyszukiwarka

Kanał informacyjny

button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl button stats bikestats.pl statystyka